Huominen kisa: patruunat ja kyyti

Reiluun vuoteen en ole itse ladannut patruunoita. Mutta löysin kyllä vanhoja ladattuja jonkin verran. Niitä aiemmin harjoituksissa testatessa tuli hillitön jumi, patruuna piti irroittaa piipusta metallitangolla takoen. Eli nämähän pitää siis tarkistaa, etteivät ole liian pulleita:

Vajaa 150 meni tulkkauksesta läpi, eli ei ihan huomisen kisan tarvetta. Loput 20 liian pulleata mahtuivat Beretta 92FS:n piippuun, eli niillekin löytyy käyttöä. Kisaan otan loput tarvittavat patruunat tehdaspatruunaa, jota muutenkin olen yli vuoden nyt ampunut. Onneksi 9mm patruuna ei ole niin kallista kuin kaikissa muissa kaliipereissa tehdaspatruuna, vain noin 20 senttiä kappale isommissa erissä. Itse ostan 1000-4000 kerralla, sen mitä jaksaa kotiin kantaa kulloinkin.

Kisat ovat sunnuntaina Heinolassa. Koska juuri 2 vikkoa sitten sain sähköauton, eikä sillä ole tehty pidempää matkaa vielä, tästä tulee sellainen omakohtainen ensimmäinen matkan aikainen pikalataustesti. Kevyellä vauhdilla ajaen pääsisi edestakaisin tuon 300 kilometriä, mutta katsotaan mitä kulutus on omalla ajotyylillä ja moottoritiellä, ja otetaan sen mukaisesti virtaa lisää Teslan Vierumäen superlaturilta.

Tesla Model X Signature P90DL

Matka on myös ensimmäinen kisamatka Teslalla, ja mukaan on kiva ottaa kavereita kimppakyytiin. Säästää ja on mukavampaa. Tilaa olisi 6 hengelle, mutta haluan tehdä tän ensimmäisen kisamatkan väljästi, ettei tarvitse mitenkään vaivalloisesti pakata kaikkien kisareppuja ja lepotuoleja sun muuta, mitä mukana voi olla.

Vastaa